გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი : ნონა ურუშაძე
საგანი: გეოგრაფია
გაკვეთილის თემა: მსოფლიო ოკეანის ნაწილები : ზღვები,
ყურეები, სრუტეები.
კლასი : VII
დრო: 45 წუთი
მოსწავლეთა პროფილი: 18; სსსმ არ მყავს.
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან მსოფლიო
ოკეანის ნაწილებს, შეძლებენ ოკეანეების მიხედვით დააჯგუფონ ზღვები, სრუტეები და ყურეები,
განასხვავებენ ერთმანეთისგან განაპირა და შიდა ზღვებს, გაიაზრებენ ჰიდროსფეროს ცნებას,
იმსჯელებენ მის შესახებ . დაძებნიან ოკეანეებს და მის ნაწილებს. იმუშავებენ მსოფლიოს
ფიზიკურ და კონტურულ რუკებზე.
მოსალოდნელი შედეგები:
1.
მოსწავლეები შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას, დახარისხებას
და მოპოვებული ინფორმაციის გაანალიზებას.
2.
მოსწავლეები შეძლებენ ოკეანის აუზის მიხედვით ზღვების,
ყურეებისა და სრუტეების განსხვავებას.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
გეო.VII 2 .
·
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადსხვა თვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად .
·
თვალსაჩინოებაზე მოცემულ ერთი ტიპის გეოგრაფიული ინფორმაციის
გამოხატვას სხვა სახით ( მაგ. მსოფლიო რუკაზე მოძებნის მნიშვნელოვან ზღვებს, ყურეებს
, სრუტეებს და აჯგუფებს ცხრილში კონტინენტების მიხედვით)
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ - ჩვევები:
·
მოსწავლეებს
შეუძლიათ ინფორმაციის მოძიებისა და ინტერპრეტაციის უნარი
·
კლასიფიცირების უნარი
·
ანალიზისა და დასკვნის გაკეთების უნარი
·
მოსწავლეს შეუძლია სხვადსხვა თვალსაჩინოების კითხვა
გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად
·
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ჰიდროსფეროს შესახებ;
შეფასება და თვითშეფასება:
შეფასებას მოვახდენ
განმავითარებელი და განმსაზრვრელი შეფასების რუბრიკის მიხედვით, რომელიც საკლასო ოთახში
გამოკრული მექნება თვალსაჩინო ადგილას. მოსწავლეებს ასევე დაურიგდებათ თვითშეფასების
კითხვარიც.
სასწავლო მასალა და რესურსები: VII კლასის გეოგრაფიის სახელმძღვანელო . ავტორები: მ. ბლიაძე, გ. ჭანტურია,
დ. კერესელიძე. ნახევარსფეროების რუკა, წინასწარ მომზადებული ცხრილის ნუმუშები, სასკოლო
ატლასი, ფლიფჩარტის ფურცლები, ფერადი ფურცლები, კომპიუტერი, პროექტორი.
გაკვეთილის მსვლელობა
45 წთ.
#
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
აქტივნობა
№1: გაკვეთილის თემის, მიზნების და შეფასების რუბრიკების
გაცნობა.
აქტივობის
მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას,მიზნებს
და შეფასების სქემებს.
აქტივობის
აღწერა:მისალმების შემდეგ მოსწავლეებს გავაცნობთ გაკვეთილის
მიზნებსა და შეფასების სქემებს, რომლებიც
გამოკრული მექნება საკლასო ოთახში თვალსაჩინო ადგილას.
|
მინი
ლექცია
|
მთელი
კლასი
|
შეფასების
რუბრიკები
|
(3წთ)
|
|
გაკვეთილის
A ფაზა
_ გამოწვევა
აქტივობა
№2 გონებრივი იერიში.
აქტივობის
მიზანი: მოსწავლეები გააქტიურებენ წინარე ცოდნას, გაიგებენ
სწორად შეასრულეს თუ არა საშინაო დავალება.
აქტივობის
აღწერა:
·
რას
ეწოდება ოკეანე?
·
რას უდრის ოკეანის ფართობი? რომელია ყველაზე ღრმა
ადგილი წყნარ ოკეანეში.( აჩვენე რუკაზე)
·
რას უდრის ატლანდიის ოკეანის ფართობი? რომელია ყველაზე
ღრმა ადგილი ატლანდიის ოკეანეში? (აჩვენეთ რუკაზე)
·
რას უდრის სამხრეთ ოკეანეს ფართობი? რომელია ყველაზე
ღრმა ადგილი სამხრეთ ოკეანეში? (აჩვენეთ რუკაზე)
·
რას უდრის ჩრდ. ყინ. ოკეანის ფართობი ? რომელია მისი
ღრმა ადგილი ? ( აჩვენეთ რუკაზე)
·
რა განსხვავებაა ღრმულსა და ქვაბულს შორის?
·
რომელ ოკეანეში ხდება ხშირად მიწისძვრები, იფრქვევა
ვულკანები და წარმოიქმნება ცუნამები?
·
რომელი მთათა სარტყელი წარმოიქმნება კონკრეტულ ოკეანეში?
კითხვებზე პასუხის გაცემის შემდეგ მონიტორზე ვაჩვენებ ხმელეთისა და წყლის
განაწილების სქემას.
|
გონებრივი
იერიში
|
ინდივიდუალური
|
დაფა,
ცარცი, რუკა
|
(10 წთ)
|
|
აქტივობა
№3 ტექნიკური რესურსების გამოყენება.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ ვიზუალური მეთოდებით ინფორმაციის უკეთ დამახსოვრება.
აქტივობის
აღწერა: სლაიდშოუს გამოყენებით მოსწავლეებს ვიზუალურად ვუჩვენებ
დედამიწაზე ხმელეთისა და წყლის გადანაწილებას.
|
დემონსტრირების
მეთოდი
|
მთელი
კლასი
|
კომპიუტერი,
პროექტორი, ელექტრონული პრეზენტაცია
|
(2 წთ)
|
|
გაკვეთილის
B ფაზა
_ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა №4
ჯგუფური მუშაობა.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ გაიგონ რა მიეკუთნება მსოფლიო ოკეანის ნაწილებს.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეებს დავყოფ სამ ჯგუფად. ტექსტისა და ატლასის გამოყენებით ავსებენ სქემას.
თან კონტურულ რუკაზე დაიტანენ აღნიშნულ ზღვებს, ყურეებს, სრუტეებს. თითოეულ ჯგუფს
ევალება, შეავსოს სქემის მხოლოდ ერთი ნაწილი. მაგ:
·
პირველ
ჯგუფს ევალება დააჯგუფონ ზღვები ოკეანეების აუზის მიხედვით , მიუთითონ განაპირა ზღვა
არის , თუ შიდა. შეავსონ ცხრილი, დაიტანონ ზღვები კონტურულ რუკაზე.
·
მეორე
ჯგუფს დავავალებ ოკეანეებისა და კონტინენტების მიხედვით დააჯგუფონ მსოფლიოს მნიშვნელოვანი
ყურეები და დაიტანონ კონტურულ რუკაზე.
·
მესამე ჯგუფს
დავავალებ მოძებნონ ატლასზე სრუტეები და დაადგინონ , რომელ ორ ზღვას , ორ ოკეანეს
აერთიანებს და რომელ კონტინენტს გამოუოფს ერთმანეთისგან.
|
ანალიზის
მეთოდი
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
ატლასი,
სქემები, მსოფლიოს ფიზიკური რუკა.
|
(10 წთ)
|
|
გაკვეთილის C ფაზა _ რეფლექსია.
აქტივობა №5
პრეზენაცია.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის გამყარებას.
აქტივობის აღწერა:
თითოეული ჯგუფი წარმოადგენს თავის ნამუშევრებს. პრეზენტატორი აკეთებს პრეზენტაციას
გაწეული სამუშაოს შესახებ.
|
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი
|
ჯგუფური მუშაობა
|
საკლასო სახელმძღვანელო;
დიდი ზომის ფურცლები;
ფერადი მარკერები;
ფერადი სამაგრეები;
|
(8 წთ)
|
|
აქტივობა №6
კროსვორდი.
აქტივობის მიზანი:
გაკვეთილის შეჯამება.
აქტივობის
აღწერა: დავურიგებ წინასწარ გამზადებულ კროსვორდს წყვილებში,
მხოლოდ ის სიტყვები იქნება გამოყენებული , რომელიც მიმდინარე გაკვეთილზე დასჭირდათ.
|
(5 წთ)
|
||||
აქტივობა №7
საშინაო დავალება.
აქტივობის მიზანი:
ნასწავლი თემის პრაქტიკაში გამოყენება.
აქტივობის
აღწერა:
1. „შავი ზღვიდან იმოგზაურეთ
ბალტიის ზღვამდე“ დაწერეთ , რომელი ზღვები , ყურეები და სრუტეებიც შეგვხვდებათ ამ
მარშრუტის გავლისას.
2. წარმოიდგინე
,რომ გაიცანი ტურისტი . ის ცხოვრობს ქალაქში ,რომელიც ერთ-ერთი ფერადი ზღვის სანაპიროზეა
გაშენებული. შენ მისგან ინტევიუს აღება გადაწყვიტე. მოემზადე ინტერვიუსთვის . ჩამოწერე
კითხვები, რომელთა საშუალებით გაიგებ მეტს ფერადი ზღვის შესახებ.
შეკითხვები
ინტერვიუსთვის:
|
პრაქტიკული
მეთოდი
|
საერთო
საკლასო
|
კროსვორდი
|
(2 წთ)
|
|
აქტივობა №8
შეფასება.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეებს შევაფასებ წინასწარ შედგენილი რუბრიკების მიხედვით. მათ დაურიგდებათ
აგრეთვე თვითშეფასების კითხვარებიც.
|
|
|
(5 წთ)
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლეებმა შეძლეს ოკეანეების მიხედვით ზღვების, ყურეებისა და სრუტეების დაჯგუფება.
- განასხვავეს ერთმანეთისაგან განაპირა და შიდა ზღვები.
- გაიაზრეს ცნება ,, ჰიდროსფერო’’ და იმსჯელეს მის შესახებ.
- იმუშავეს კონტურულ და მსოფლიოს ფიზიკურ რუკებზე.
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
4-6
|
7-8
|
9-10
|
მიზანთან
შესაბამისობა
|
ვერ
აღწერს და ვერ მსჯელობს თემასთან დაკავშირებით, ვერ ხსნის მსგავსება-განმასხვავებელ
ნიშნებს
|
უმეტს
შემთხვევაში ვერ მსჯელობს კარგად და ვერ აყალიბებს თემას. ნაწილობრივ არჩევს მსგავსება-განმასხვავებელ
ნიშნებს
|
არგუმენტირებულად
მსჯელობს და აყალიბებს თემას, სწორად ხსნის მსგავსება-განმასხვავებელ ნიშნებს
|
ჩართულობა
|
არ
მონაწილეობს აქტივობებზე
|
იშვიათად
მონაწილეობს
|
სრულად
არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
თანამშრომლობა
|
არ
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
იშვიათად
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ყოველთვის
თანამშრომლობს, უზიარებს ჯგუფის წევრებს
გამოცდილებას
|
დროის
ლიმიტი
|
ვერ
იცავს დროის ლიმიტს
|
უმეტეს
შემთხვევაში იცავს დროის ლიმიტს
|
სრულად
იცავს დროის ლიმიტს
|
ხელმოწერა: ნონა ურუშაძე
თარიღი:
No comments:
Post a Comment